Haridusdisaini Keskus on nö katselabor, kus me uurime, katsetame ja testime disaini ja hariduse omavahelisi seoseid ning jätkusuutlikkuse praktilisi ilminguid nendes. Usume, et disainida, tähendab kavandada tegevussuundi ja teekondi, mille abil muuta valitsevaid olukordi soovitud olukordadeks ja mis peamine, analüüsida soovitud olukordade kaugemaleulatuvat mõju nii ökoloogilises, majanduslikus kui sotsiaalses tähenduses. Kõige suuremaks väärtuseks peame inimest ning teekondade läbimist koos temaga. Seega ka disainiprotsessi edu võti ning lahenduse kvaliteet on nende nägu, kes seda protsessi juhivad ja läbivad.
Lähtudes õppiva organisatsiooni teooriast ning koosdisaini põhimõtetest, kus disainer on mentori rollis ja kasutaja lahendaja omas, planeerime, katsetame ja arendame põnevaid koostööprojekte koolide, koolitajate ja õpetajatega. Fookuses on koolid kui organisatsioonid, õppekavad, programmid, õpiteekonnad ja professionaalsed õpikogukonnad. Lisaks programmidele huvitab meid iseäranis selle kõige mikrotasand ehk et reaalne kokkupuude õppijaga.
Selle kõige läbiviimise jaoks me mudeldame protsesse, loome meetodeid ja tööriistu, rakendades haridus -ja disainiprintsiipe ning disainerlikku mõtlemist.
Kõige selle koondnimetus meie jaoks on haridusdisain, milles haridus on lõimitud disainiga ning rikastatud loodusprintsiipidega.